Skrivet av en kvinna mitt i livet med begynnande gråhårighet...

onsdag 8 januari 2014

Hur jäkla

sockerberoende kan man bli??
Jag måste ju gå på avvänjning...men hur gör man??
Behöver åka hemifrån i en vecka eller två och inte ha tillgång till godis eller sött, för jag kan nog bli aggressiv när den värsta abstinensen kickar in...
Har idag jobbat hemma och känner att jag börjar leta i skåpen efter ngt sött att äta...ngn kaka...glass...blockchoklad....vad som helst... sjukt!! Helt sjukt! Jag har dessutom världens sämsta karaktär så om det skulle finnas ngt så skulle jag inte kunna låta bli det även att jag vet att jag inte mår bra av det. Att jag egentligen inte ens vill ha det... SJUKT!!

Idag är det dags för fotbollsträning igen. Det brukar ju inte innebära så mycket träning för egen del men det är lite skönt att komma iväg när man suttit hemma och jobbat vid datorn hela dagen. Vi ska spela inomhuscup om ett par veckor och det kommer inte bli ngn lätt historia...tufft motstånd och eventuellt stordäng... men då blir det att jobba med psyket innan, lära sig ta motgångar... lätt match med 14-15-åriga tjejer ;)

Äntligen har jag idag bokat in min födelsedagspresent. Bara sisådär ett år senare ;)
Jag fick en halvdag på ett spa i Tranås och det inkluderar behandling och lunch och bad och träning och ja, lite av varje. Vi får se om jag blir själv eller om jag får sällskap. Det blir ju på en fredagsförmiddag så det är ju inte säkert att så många är lediga...Blir jag själv så är det ju lugnt det oxå...gillar ju att vara själv...ut och gå, simma, slappa, läsa en bok...tror att tiden inte kommer att räcka till riktigt ;)

Ha en skön onsdagskväll!
Smile!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar