Skrivet av en kvinna mitt i livet med begynnande gråhårighet...

måndag 13 januari 2014

Så nöjd

över att inspirationen redan är här! Eller jag kan faktiskt, för första gången på många år, säga att den inte har försvunnit efter jul.
Andra år så har jag jobbat massor innan jul för att sedan inte vilja titta åt varken lera eller betong förrän framåt mars-april. Men nu är jag som sagt supersugen på att greja massor! 
Igår var det vinterstudion (älskar att titta på när andra "tränar" ;)) på tv:n och då ville jag göra ngt samtidigt...


Karda ull är perfekt att göra framför tv:n. Behöver inte vara 100%-igt fokuserad ;) Idag har jag testat på att tova ull med vatten och såpa. Jag har ju bara nålfiltat innan. Det gick ok, lite bollar/pärlor blev det. Bild kommer senare. Får se om jag kan få till ngt halsband eller armband av dem...

Skam den som ger sig! Jag ska göra ett nytt försök med en högre, smal betongljusstake. 


Har testat en gång innan = blev inte bra. Den var för smal och hög så nu har jag köpt en ny mall, så får vi se om den funkar bättre. Bilden ovan är alltså en begynnande latexform...bara tre lager än men det ska bli mer. Kul kul! 

Följetongen "ny keramikugn" har ännu inte några nya kapitel. Den står, väl inplastad, på en kärra och väntar. Kanske ngn dag i veckan...
Får återkomma med en fortsättning... ;)

I övrigt har jag några veckor med en del resor på schemat...Karlstad och Stockholm. Får återkomma med närmare redogörelse ;)

Sov gott!
Smile :)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar